ERASMUS +
Erasmus Öğrenim Hareketliliği ile öğrenciler, 1 akademik yıl içinde 1 veya 2 (3-12 ay arasında) dönemliğine diğer bir Avrupa ülkesi üniversitesinde Erasmus değişim öğrencisi olma ve program dahilinde yurtdışında kaldıkları süre için mali destek alma şansına sahip olurlar.
Gerekli koşullar sağlandığı sürece verilen mali destek geri istenmez. Verilen hibe öğrencilerin bütün masraflarını karşılamak amacıyla verilmez, destek amaçlıdır ve yalnızca hareketlilikten kaynaklanan ek masraflara yardımcı olmayı hedefler.
Seçilen öğrenciler istedikleri takdirde ve Erasmus Koordinatörlüğü'nün onayı ile hibesiz (“0″ hibeli) olarak Erasmus öğrencisi olabilirler. Erasmus Öğrenim Hareketliliği, kurumlararası anlaşmalar kapsamında yapılır.
Iğdır Üniversitesi, var olan anlaşmaları çerçevesinde gidecek Erasmus öğrencilerini belirlemek üzere öğrencilerine başvuru ilanı açar. Hareketlilik faaliyeti yalnızca birbirleriyle anlaşması olan üniversiteler arasında yapılabilmektedir.
Bir öğrenci Erasmus öğrenim ve/veya staj hareketliliği faaliyetinden her bir öğrenim kademesinde (lisans, yüksek lisans, doktora) toplamda 12 aya kadar yararlanabilir. Staj hareketliliği hibesi alınması öğrenim hareketliliği hibesi alınmasına engel değildir.
Öğrencilerin seçim şartları ve hibe miktarları için lütfen ilgili akademik yılın Erasmus Koordinatörlüğünün yayınladığı ilan metnine bakınız.
Akademik Durum, Ders Kaydı ve Akademik Ücretler
Öğrenci, hareketliliğe katılmadan önce üniversitesinde alması gereken derslere karşılık, gideceği kurumda eşdeğer gelen dersleri Bölüm Koordinatörü ile belirler ve alınan derslerin tanınırlığı öğrenci, öğrencinin kendi kurumu ve gideceği kurum arasında değişim dönemi öncesinde imzalanan Öğrenim Anlaşması (LA-Learning Agreement) ile kayıt ve güvence altına alınır. Ders isimlerinin ve içeriklerinin bire bir aynı olması beklenmez, ders içeriklerinin yüksek düzeyde benzeşmesi yeterlidir. Kurumların yetkilileri ve gidecek öğrenci tarafından atılması gereken imzaların tamamlanmış olduğu bir Öğrenim Anlaşmasında (LA) yer alan derslerin tanınacağı yükseköğretim kurumunun Erasmus Üniversite Beyannamesi başvurusu sırasında taahhüt edilmiştir.
Ders seçimi yapılırken 1 dönem için 30, 1 yıl için 60 AKTS kredisi hedeflenmelidir. Yurtdışında aldığı derslerde başarılı sayılan öğrenciler, Türkiye’ye döndüklerinde eğitimlerinin yurt dışında geçirdikleri dönemi/dönemleri Türkiye’de geçirmiş gibi sayılır. Başarısız olan öğrenciler, eğitimlerine Erasmus öğrencisi olmadan evvel kaldıkları yerden devam ederler, ancak başarılı oldukları derslerin kredi toplamı karşılığı kadar derslerden muaf olurlar.
Erasmus öğrencileri Türkiye’de öğrencisi oldukları üniversiteye kayıtlarını yaptırırlar, yurt dışında geçirecekleri süre için öğrencilerin kayıt dondurması söz konusu değildir. Öğrenciler, kayıt ve harç ücretleri kayıtlı oldukları üniversitelerine yatırır, hiçbir koşulda gidilecek kuruma herhangi bir kayıt veya harç ücreti ödenmez.
Alttan dersinizin olması gibi sebepler Erasmus programından faydalanmanıza engel değildir.
Erasmus Programı Ne Değildir?
1- Erasmus programı bir “yabancı dil öğrenme programı” değildir.
2- Erasmus programı tam anlamıyla bir “burs” programı değildir.
3- Erasmus programı bir “diploma” programı değildir.
SORULARLA ERASMUS+ (TR)
1. Erasmus+ Programı çerçevesinde yurtdışında ne kadar kalabilirim?
Erasmus programında öğrenci değişim süresi 3 ile 12 ay arasında değişmektedir.
2. Erasmus+ öğrencisi olmak için nasıl başvurabilirim?
Her yıl Güz ve Bahar dönemlerinde olmak üzere iki kez ilan verilir. Ofisimizin internet sayfasından yayınlanan bu ilanlar bölüm panolarında da asılır. İlanı görünce başvurunuzu ilanda belirtilen esaslara göre yapabilirsiniz.
3. Önlisans öğrencileri Erasmus+ öğrenci değişim programından yararlanabilir mi?
Evet. Önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyindeki öğrenciler Erasmus+ öğrenci değişim programından yararlanabilir.
4. Avrupa’daki istediğim herhangi bir üniversiteye Erasmus+ öğrencisi olarak gidebilir miyim?
Hayır, Bölümünüz /Yüksek Okulunuz /Enstitünüzün sizin devam ettiğiniz programla ilgili bölüm ile karşılıklı Anlaşması (Bilateral Agreement ) olması gerekir.
5. Karşılıklı Anlaşma ( Bilateral Agreement ) nedir?
İki üniversitenin Erasmus programı kapsamında yapacakları,bir yıl veya daha uzun süreli, öğrenci (ön lisans,lisans,lisans üstü,doktora) ve/ veya öğretim elemanı değişimi anlaşmasıdır.
6. Öğrenci olarak ben bölümümün /Yüksekokulun /Enstitünün karşılıklı anlaşma yapması için yazışmaya başlayabilir miyim?
Hayır, Karşılıklı anlaşma için yazışmaları bölüm /okul /enstitü koordinatörü yapar..
7. Erasmus+ öğrencisi olarak bölümümün karşılıklı anlaşmasının olmadığı fakat üniversitenin anlaşmasının bulunduğu bir üniversiteye gidebilir miyim?
Hayır. Üniversitemizdeki uygulamaya göre Erasmus öğrencisi olarak bölümünüzün anlaşma yaptığı üniversitelere gidebilirsiniz.
8. Öğrenim Anlaşması nedir?
Öğrenim anlaşması gittiğiniz üniversitede alacağınız dersleri, kredileri ile birlikte gösteren belgedir. Oradaki ders programınızı gösterir.
9. Akademik tanınma belgesi nedir, ne için kullanılır?
Akademik tanınma belgesi gittiğiniz üniversitede aldığınız derslerin, kendi üniversitenizde hangi derslere karşılık geldiğini gösterir.
Aldığınız derslerin döndükten sonra kabul edilmesini garanti eden bir belgedir. Bu belgeyi koordinatörünüzle birlikte doldurunuz. Bu belgenin fakülte / Y.okul/ Enstitü yönetim kurulunda onaylanması ve daha sonra öğrenci işleri daire başkanlığına iletilmesi gerekmektedir.
10. Erasmus+ öğrencisi olarak yurt dışında bulunduğum sürede kendi üniversiteme kayıt yaptıracak mıyım, katkı payımı ödemem gerekir mi?
Evet. Kendi üniversitenize kayıt yaptırmak ve öğrenci katkı payı (üniversite harcı) ödemek zorundasınız.
11. Kredi Yurtlar Kurumu'ndan kredi alıyorum. Erasmus+ Programı'na kabul edilirsem, kredim kesilir mi?
Hayır krediniz kesilmez. Erasmus programından yararlanan öğrencilerin başka kurumdan aldığı hiçbir burs/ kredi kesilmez.
12. Erasmus+ Öğrencisi olarak giderken tamamlamam gereken belgeler nelerdir?
Bunun için ofisimizin internet sayfasındaki ilgili belgeler ve formlar linkine bakabilirsiniz.
13. Belgelerde nelere dikkat etmem gerekir?
Eksiksiz doldurma, tarih, imza, isim, gerekliyse mühür.
14. Pasaport ve vize işlemlerini kendim mi yapmak zorundayım?
Evet. Pasaport ve vize işlemleri sizin kendi sorumluluğunuzdadır.
15. Vize için ne kadar zaman önce başvurmam gerekiyor?
rasmus öğrencisi seçildikten hemen sonra gideceğiniz ülkenin konsolosluğunu veya büyükelçiliğini arayınız, bazı ülkelerde vizenin verilmesi 5 aya kadar çıkabilmektedir.
16. Gittiğim üniversite bana kalacak yer bulmak zorunda mıdır?
Gittiğiniz üniversite kalacak yer bulmak zorunda değildir ama genelde Erasmus öğrencilerinin kalacak yer bulmalarına ve sorunlarına yardım edebilir.
17. Hangi sağlık sigortasını yaptırmalıyım?
Uluslararası geçerliliği olan sağlık sigortasını tercih ediniz. Gittiğiniz ülkenin sigortasını da yaptırabilirsiniz. Sigortaların içerikleri ve kapsamları dikkatlice araştırılıp yapılmalıdır.
18. Erasmus+ öğrencisi seçildikten sonra ne zaman Erasmus+ Hibesini alacağım?
Erasmus Hibesinin %80’ini değişime gitmeden hemen önce, geri kalan %20 ise Erasmus öğrencisi olarak eğitiminizi tamamlayıp döndükten ve gerekli belgeleri tamamlayıp Dış İlişkiler Ofisine teslim ettikten sonra alacaksınız.
19.Erasmus+ seçim sonuçlarını itiraz edebilirmiyim yada seçildikten sonra feragat edebilir miyim ?
Seçim sonuçlarına itiraz süresi; seçim sonuçlarının Üniversitemiz web sayfasında ilan edildiği tarihten itibaren 5 gündür. Resmi dilekçe ile Erasmus Kurum Koordinatörlüğüne itiraz edilebilecektir. Bu süreden sonra yapılan itirazlar değerlendirmeye alınmayacaktır. Telefon ya da e-posta ile yapılan itirazlar değerlendirilmeye alınmayacaktır ancak resmi dilekçe e-posta ekinde gönderilebilecektir.
Hareketlilikten feragat etme süresi; seçim sonuçlarının Üniversitemiz web sayfasında ilan edildiği tarihten itibaren 5 gündür. Mücbir bir sebep olmaksızın (Mücbir sebep sunan öğrenci belgelemek zorundadır.) 5 günden sonra yapılan feragatlerde öğrencinin bir sonraki başvurusunda program kuralları gereği toplam puanından 10 puan düşülecektir.
20. Erasmus+ öğrencisi olarak gittiğim üniversitede Oryantasyon programına katılacak mıyım?
Evet. Neredeyse her üniversite gelen Erasmus öğrencilerine Oryantasyon programı hazırlamaktadır. Oryantasyon programı sizin, o üniversite ve eğitim sistemi hakkında bilgi almanıza yardımcı olur.
21. Öğrenim Anlaşması tamamlandıktan sonra alacağım derslerde yurtdışına gitmeden ya da gittikten sonra değişiklik yapabilir miyim?
Evet, Bölüm koordinatörünüzle görüşerek derslerinizde değişiklik yapabilirsiniz.
22. Gittiğim üniversiteden 5 ders alıp 3'ünden başarılı 2'sinden başarısız olduğumda ne olur?
Başarısız olunan dersler döndükten sonra kendi üniversitenizde tekrar alınır.
23. Gittiğim üniversitenin kendi öğrencileri ile, benim sahip olacağım teknik ve sosyal imkanlar aynı olacak mı?
Evet. Örn: Laboratuar imkanlarından eşit olarak faydalanabilirsiniz. Dikkat = Diğer öğrenciler için ücrete tabi olan olanaklar (fotokopi vs.) sizin için de aynı ücret karşılığını ödemeniz koşuluyla geçerlidir.
24. Ne kadar Erasmus+ Hibesi alabilirim?
Misafir olacaginiz üniversitede alacaginiz aylik hibe miktari ülkeden ülkeye degismektedir, fakat bu miktar tüm ihtiyaçlarinizi karsilayacak düzeyde olmayabilir.Gideceğiniz ülkeye göre hibe miktarını Dış İlişkiler Ofisi internet sayfasının Erasmus-Genel Bilgiler-Maddi Katkı menüsünden öğrenebilirsiniz.
25. Avrupa Kredi Tranfer Sistemi (AKTS) nedir?
Avrupa Kredi Transfer Sistemi akademik taninmayi kolaylastirmak için kullanilan bir kredi sistemidir.
26. Katilabilecegim Dil Hazirlik Kursu var mı?
Erasmus ögrencisinin yararlanmasi için akademik egitim öncesi misafir olunan ülkedeki üniversite tarafindan düzenlenen takviye yabanci dil kursu genellikle bulunmaktadir.
27. Erasmus+ Yogun Dil Kursu’na basvurdugumda hibe alabilir miyim?
Ulusal Ajans ve/veya ögrencinin kendi kurumu Ingilizce, Almanca, Fransizca, Ispanyolca, Italyanca disinda EILC (Erasmus Intensive Language Course) için bir maddi destek saglayabilirler.
28. Birinci sınıfın sonunda erasmusa katılabilir miyim?
Evet başvuru yapıp 2. sınıf için Erasmusa katılabilirsin. Ancak 3. sınıf daha uygun bir değişim dönemidir.
ERASMUS BİLGİLENDİRME SUNUMU
Dosya Başlığı | Yüklenen Tarih | Dosya uzantısı |
---|---|---|
ERASMUS BİLGİLENDİRME SUNUMU | 05.04.2022 | .ppt |
Staj (yerleştirme) bir yararlanıcının programa katılan başka bir ülkedeki bir işletme veya organizasyon bünyesindeki mesleki eğitim alma ve/veya çalışma deneyimi kazanma sürecidir. Öğrencinin faaliyet süresi 2 ile 12 ay arasında bir süredir. Staj (yerleştirme) hareketliliği için belirlenen aylık hibe tutarları gidilecek ülkenin yaşam standartlarına göre belirlenmiştir .
Staja ev sahipliği yapacak kuruluşlar; işletmeler, eğitim merkezleri, araştırma merkezleri ve işletme tanımına uyan diğer kuruluşlar olabilir.
Staj faaliyetinde bulunulacak yurtdışındaki kurumun yükseköğretim kurumu olması halinde, gidilecek kurum işletme olarak değerlendirileceği için Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi olması şartı aranmaz. Yerleştirme (Staj) Hareketliliği’nde gönderen yükseköğretim kurumu ile işletme arasında ikili anlaşma yapılması gerekli değildir.
Staj faaliyetinin öğrencinin diploma programı için zorunlu olması beklenmez. Ancak staj yapılacak ekonomik sektör, öğrencinin mevcut öğretim programı ile ilgili bir sektör olmalıdır. Aşağıdaki kuruluşlar staj faaliyeti için uygun değildir:
-AB kurumları ve AB ajansları
-AB programlarını yürüten ve bu kapsamda hibe alan kuruluşlar
-Misafir olunan ülkedeki ulusal diplomatik temsilciliklerimiz
BAŞVURU VE KOŞULLARI
Başvurular her akademik yıl için alınmakta olup, başvuru tarihleri ilgili akademik yılın ilanında belirtilmektedir.
Öğrencinin üniversite bünyesinde örgün öğretim kademelerinin herhangi birinde bir yüksek öğretim programına kayıtlı tam zamanlı öğrenci olması gerekmektedir.
Akademik not ortalamasının ön lisans ve lisans için 2.20/4.00, yüksek lisans ve doktora için 2.50/4.00 olması gerekmektedir.
Mezun durumunda olan öğrenciler, mezuniyetten sonraki 12 ay içerisinde staj faaliyetinden yararlanabilmektedir. Ancak bu öğrencilerin, başvurularını mezun olmadan önce yapmaları gerekmektedir.
Bir öğrenci öğrenim hayatının her kademesinde (ön lisans/lisans, yüksek lisans, doktora) 12 ay hibeli Erasmus+ öğrencisi olabilir.
BAŞVURU BELGELERİ
Davet Mektubu: Staj yapılmak istenen kurumdan alınan ve staj tarihlerini içeren kabul/davet mektubu. (Staj kapsamında anlaşmamız bulunan bir kurumda staj yapmak üzere başvuracak öğrencilerin, davet mektubu sunmaları gerekmemektedir.
Ön Başvuru Formu: Online olarak doldurulacak olup, ilgili tarihlerde web sayfamızın “online başvuru” bağlantısında aktif olacaktır.
Transkript (Güncel Not Dökümü): Iğdır Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından İngilizce transkript alınacaktır.
Yabancı Dil Yeterlilik Sınavı: Eramus yabancı dil sınav sonuç notu yabancı dil yeterlilik belgesi olarak kabul edilmektedir ve programa başvuran tüm öğrencilerin katılması zorunludur.
DEĞERLENDİRME
Başarı puanı; Akademik Not Ortalaması (% 50) + Yabancı Dil Puanı (% 50) şeklinde hesaplanmaktadır.
Yabancı dil seviyesi en az “B1” olan öğrenciler için yerleştirme yapılmaktadır.
Daha önce Erasmus faaliyetinden yararlanmış öğrencilerin toplam başarı puanlarından her bir faaliyet için "10 puan" düşürülmektedir.
Öğrencilerin seçimi, asgari şartları sağlayarak başvuruda bulunan öğrenciler arasından, Ulusal Ajans tarafından belirlenen değerlendirme ölçütleri ve ağırlıklı puanları dikkate alınarak gerçekleştirilir.
HİBE
Seçilen öğrencilere, gidilen ülke grubuna göre değişen miktarlarda aylık hibe ödemesi yapılacaktır.
Hibeli olarak desteklenecek staj süresi en az 2 aydır. Kurumumuza tahsis edilen hibe miktarının, başvuruda bulunan tüm öğrenciler için yeterli olmaması durumunda isteyen öğrenciler, hibesiz statüde faaliyetten yararlanabilirler.
Hibe Miktarları
Erasmus+ döneminde 2018/19 akademik yılı için öğrenci hareketliliğine ilişkin hibe rakamları aşağıdaki gibidir:
Hayat pahalılığına göre ülke türleri | Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler | Aylık Öğrenci Staj Hibesi (€) |
1. ve 2. Grup Program Ülkeleri | Almanya, Avusturya, Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İrlanda, İspanya, İsveç, İtalya, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Malta, Norveç, Portekiz, Yunanistan | 750 |
3. Grup Program Ülkeleri | Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Letonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye | 600 |
STAJ HAREKETLİLİĞİ AŞAMALARI
İlk Başvuru
1- Öğrenci Staj Hareketliliği Başvuru Formu
2- Yabancı Dil Sınavı Sonuç Belgesi (Başvuruda dil sınavına girecekler hariç)
33- Transkript
4- Davet Mektubu (Gidilecek kurumdan öğrenci tarafından temin edilecektir. Başvuru için orjinal, taranmış ya da faks yoluyla gelen imzalı belgelerin hepsi kabul edilmektedir. Belgede öğrencinin Erasmus Staj Hareketliliği faaliyeti kapsamında çalışacağı konu ve net tarihler belirtilmelidir.)
Gitmeden Önce
1- Learning Agreement for Traineeships (2018-19 için eğitim anlaşması ve kalite taahhüdü) Önemli! Bir nüsha hazırlanarak Erasmus Koordinatörünüz (Fakülte/Yüksekokul/Enstitü), Staj yapacağınız kuruluş (yurtdışı) ve öğrenci (siz) tarafından imzalanacaktır. İmzalar tamamlandıktan sonra bir nüshayukarıdaki belgelerle (sözleşme, bilgi formu) birlikte Dış İlişkiler Ofisi’ne teslim edilecektir.
2- Erasmus+ Staj Hareketliliği Hibe Sözleşmesi (öğrenci ile imzalanacaktır) (Doldurulmadan önce Ziraat Bankasından vadesiz avro hesabı açtırılmalıdır. Ofise geldiğinizde doldurabilirsiniz)
3- Erasmus Öğrenci Beyannamesi (ofisten de temin edilebilir)
4- OLS (Online Linguistic Support ) 2018-2019 Bahar döneminden itibaren Erasmus programından 2 ay ve üzeri faydalanan öğrenim ve staj öğrencilerinin tamamının faliyet öncesi ve sonrasında OLS (Online Linguistic Support) üzerinden dil sınavı almaları zorunludur. Ve gerekli görülmesi halinde çevrimiçi dil kursu nu katılımcı takip eder (Dil kursu zorunlu değil, isteyen ve ilk sınava girmiş öğrencilere verilebilir). Öğrencilere 'lik hibe dil sınavlarının her ikisini de tamamlamadan ödenemez, bu madde öğrencilerle yapılan hibe sözleşmesinde de yer almaktadır. Öğrencilerin sınava girebilmeleri için sistem üzerinden öğrencilerin e-posta adreslerini, gidecekleri tarihleri, ve hareketlilik faaliyetinin dilini tanımlayarak öğrenciyi sürece dahil etmekteyiz.
Gittikten Sonra Gönderilecek
1- Eğitim Anlaşması (Learning Agreement For Traineeships) (eğer anlaşmada değişiklik söz konusu ise)
Dönerken Getirilecek
1- Katılım Belgesi (Karşı kurumun antetli kağıdına basılmış ve orijinal olarak imzalanmış belge) * ıslak imzalı, mühürlü, staj faaliyetinizin detayları ve başlangıç-bitiş tarihlerinin net olarak belirtilmiş olması gerekmektedir.
Döndükten Sonra Ofise Sunulacak
1- Nihai Rapor
2- Katılım Sertifikası
3- Pasaport Fotokopisi veya Uçak Bileti Fotokopisi veya Uçuş Kartları
4- OLS (Online Linguistic Support
1. Personel Hareketliliği Faaliyetleri Personel Hareketliliği faaliyeti 2 şekilde gerçekleştirilebilmektedir: 1. Personel Ders Verme Hareketliliği - Staff Mobility for Teaching Assignments (STA) 2. Personel Eğitim Alma Hareketliliği - Staff Mobility for Staff Training (STT) 2. Faaliyetlerin Tanımı 2.1. Personel Ders Verme Hareketliliği Personel ders verme hareketliliği Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda ders vermekle yükümlü olan bir personelin, program ülkelerinden birinde ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda öğrencilere ders vermesine ve ders vermeye ilişkin olarak karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyetler gerçekleştirmesine imkân sağlayan faaliyet alanıdır. Personel ders verme hareketliliği kapsamında, program ülkelerinden birinde yerleşik bir işletmede çalışan personelin Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda, öğrencilere ders vermek üzere davet edilmesi de mümkündür. İşletmeden ders vermek üzere davet edilecek personelin yurtdışında bir işletmede, eğitim merkezinde, araştırma merkezinde, ya da işletme tanımına uyan diğer bir kuruluşta istihdam edilmiş olması gerekmektedir. Bu çerçevede, uygun bir işletmeden kastedilen büyüklükleri, yasal statüleri ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sektör ne olursa olsun, özel veya kamuya ait her tür kurum/kuruluş ile sosyal ekonomi dâhil her tür ekonomik faaliyette bulunan girişimdir. Ancak hibesi ödenerek davet edilecek kişi yükseköğretim kurumlarından olamaz. 2.2. Personel Eğitim Alma Hareketliliği Personel eğitim alma hareketliliği Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş herhangi bir personelin, program ülkelerinden birinde eğitim almasına imkân sağlayan faaliyet alanıdır. Bu faaliyet kapsamında kişinin mevcut işi ile ilgili konularda sahip olduğu becerileri geliştirmek üzere çeşitli eğitimler (işbaşı eğitimleri, gözlem süreçleri gibi) alması mümkündür. Konferans katılımları ise faaliyet kapsamında desteklenememektedir. Personel eğitim alma hareketliliği kapsamında, ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş personelin, eğitim almak üzere ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumuna ya da bir işletmeye gidebilmesi de mümkündür. Eğitim almak üzere gidilecek işletme yurtdışında bir eğitim merkezi, araştırma merkezi, yükseköğretim kurumu (ECHE sahibi olması zorunlu değildir) ya da işletme tanımına uyan diğer bir kuruluş olabilir. Bu çerçevede, uygun bir işletmeden kastedilen büyüklükleri, yasal statüleri ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sektör ne olursa olsun, özel veya kamuya ait her tür kurum/kuruluş ile sosyal ekonomi dâhil her tür ekonomik faaliyette bulunan girişimdir. Personel eğitim alma faaliyeti tam zamanlı bir faaliyettir ve tam gün eğitim alınan süreler için hibe ödemesi yapılır. 3. Personel Hareketliliğinde Süreler 1. Faaliyetler Avrupa Komisyonu tarafından belirlenen asgarî ve azamî sürelere uygun olarak gerçekleştirilir. 3.1. Personel Ders Verme Hareketliliği için Asgarî ve Azamî Süreler Personel ders verme hareketliliği için faaliyet süresi, seyahat hariç en az 2 iş günü ve en fazla 2 ay olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte, faaliyetin geçerli bir faaliyet olarak değerlendirilebilmesi için en az 8 ders saati ders verilmesi zorunludur. Faaliyetin 1 haftadan uzun gerçekleştiği durumlarda, verilmesi gereken zorunlu ders saatinin süre ile orantılı olarak artması gerekmektedir. (Örneğin, 1 hafta sürecek bir faaliyette 8 saat ders verilmesi zorunlu olduğundan, 2 hafta sürecek bir faaliyette en az 16 saat ders verilmesi zorunludur.) Personel ders verme hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının 2 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiği ve/veya vermesi gerekenden daha az saat ders verdiğinin görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz. 3.2. Personel Eğitim Alma Hareketliliği için Asgarî ve Azamî Süreler Personel eğitim alma hareketliliği için faaliyet süresi seyahat hariç en az 2 iş günü, en fazla 2 ay olarak belirlenmiştir. Personel eğitim alma hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının 2 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiğinin görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz. 4. Hareketliliğe Katılacak Personelin Belirlenmesi Personel hareketliliği faaliyetinde seçim süreci; ilan, başvuru alımı ve değerlendirmeden oluşan bir süreçtir. 4.1. İlan Süreci Yükseköğretim kurumunun internet sayfası, çeşitli ilan panoları ve hedef kitlenin kurumsal e-posta adreslerine gönderilen e-postalar aracılığı ile ders verme/eğitim alma hareketliliği ve başvuru süreci hakkında bilgi verilerek ilana çıkılmış olur. Farklı bir ilan yöntemi kullanılması halinde, kullanılan ilan yönteminin potansiyel hedef kitleye ulaşabilecek bir yöntem olduğundan emin olunmalıdır. İlanın amacına ulaşabilmesi için internet sayfasında ve ilan panolarında en az 20 gün süre ile tutulması beklenir. 4.2. Başvuru Süreci Ders verme/eğitim alma hareketliliği kapsamında alınacak tüm başvurular yükseköğretim kurumu tarafından belirlenen bir son başvuru tarihine kadar alınır. Yükseköğretim kurumu isterse, aynı sözleşme dönemi için birden fazla ilana çıkabilir ve birden fazla başvuru tarihi belirleyebilir. Tüm başvuruların yükseköğretim kurumu tarafından kayıt altına alınması ve ofiste saklanması gerekmektedir. 4.3. Değerlendirme Süreci 4.3.1 Asgari Şartlar Faaliyete katılacak personelin aşağıdaki asgari şartları sağlaması gerekmektedir: · Personel hareketliliği gerçekleştirmek isteyen personelin Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda tam/yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş ve o kurumda fiilen görev yapmakta olan personel olması gerekir. Yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş olan personel için kadro şartı aranmaz, yükseköğretim kurumu ile arasında sözleşme olan personel faaliyetlerden faydalanabilir. Hizmet alımı yolu ile yükseköğretim kurumunda istihdam edilen personel ile yükseköğretim kurumu arasında sözleşme olmadığından bu kişiler personel hareketliliğinden faydalanamaz. 4.3.2 Değerlendirme Kriterleri · Yükseköğretim kurumu, hareketlilikten faydalanacak personelin seçiminin tarafsız bir şekilde yapılmasını, şeffaflık ve adaletin gözetilmesini sağlamakla ve gerektiğinde seçim sürecine ait her türlü belgeyi sunabilecek şekilde belgelendirme yapmakla yükümlüdür. · Değerlendirme sürecinin adil ve tutarlı olabilmesi için tüm personele eşit derecede uygulanabilecek nitelikte değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi yükseköğretim kurumunun sorumluluğundadır. · Merkez, personel hareketliliği kapsamında seçilen personelin ilgili hareketlilik faaliyetini gerçekleştirebilmesi ve faaliyetten verim elde edebilmesi için seçimler sırasında personelin dil becerisinin göz önünde bulundurulmasını tavsiye etmektedir. · Yükseköğretim kurumu tarafından değerlendirme sürecinde kullanılması planlanan değerlendirme kriterlerinin başvuru süreci başlamadan önce kayıt altına alınması ve ilan edilmesi gerekmektedir. · Değerlendirme sürecinin Rektörlükçe ‘resmi görevlendirme’ ile görevlendirilmiş bir komisyon tarafından yapılması gerekmektedir. Başvuru değerlendiren kişilerin hiçbirinin başvuru sahibiyle kişisel bağlantısı ya da çıkar ilişkisi olmaması gerekir. Şeffaflık ve hakkaniyetli olma, programın genel kurallarından biri ve ECHE’nin bir gereğidir. Tarafsızlığı ve şeffaflığı sağlamak üzere, aşağıda verilen ifadenin, düzenlenecek karar tutanağında aynen veya bu anlamı içerecek farklı bir ifade ile yer alması gerekir. ‘Bu başvuruların değerlendirilmesi ve nihai kararı aşamasında, değerlendirmeyi yapan personel ile başvuru sahipleri arasında değerlendirmeyi yapan personelin tarafsızlığını etkileyebilecek herhangi bir kişisel ilişki bulunmamaktadır. Karar, tarafsızlık ve şeffaflık kurallarına uygun bir şekilde verilmiştir.’ Seçimler sırasında Merkez tarafından belirlenen aşağıdaki hususların göz önüne alınması gerekmektedir. 2015-2016 akademik yılında personel hareketliliği kapsamında, Daha önce personel hareketliliğinden faydalanmamış personele, Daha önce personel hareketliliğine dâhil olmayan bölüm ya da birimlere, Daha önce personel hareketliğinde yer almayan veya az sayıda yer alan ülke ve yükseköğretim kurumu ile hareketlilik faaliyeti gerçekleştirmeyi planlayan başvurulara öncelik verilecek bir seçim usulü belirlenmelidir. · Personel hareketliliğinden faydalanacak personelin seçimi ile ilgili olarak tutarsız uygulamaların tespit edilmesi; tarafsızlık ve şeffaflık ilkelerinin ihlal edilmesi halinde kurum Merkez tarafından uyarılır. Merkezin uyarılarına rağmen yanlış uygulamalarda ısrar edildiği takdirde, ilgili kurumun ECHE’nin gözden geçirilmesi için durum Merkez tarafından AB Komisyonu’na rapor edilir. 4.4. Seçim Sonuçlarının İlanı Yükseköğretim kurumu seçim sonuçlarını şeffaflık ilkesine uygun olarak, varsa değerlendirmeye tabi tutulan alanlardan alınan puanlar ile birlikte, asil ve yedek listeler halinde ilan etmelidir. Sonuç ilanı yapılırken seçimin hangi kriterlere göre yapıldığı belirtilmelidir. 4.5. Seçim Sonuçlarına İtiraz Yükseköğretim kurumu, seçim sonuçlarına itirazı olan personelinin itirazını bildirebileceği resmi bir süreç belirlemeli ve ilan etmelidir. Seçim sürecinin kurallara uygun, adil ve şeffaf yapılmadığı yönünde personel ve yükseköğretim kurumu arasında ihtilaf olması durumunda ihtilafın çözüm mercii yetkili yargı organlarıdır. 5. Seçim Sonrası Süreç Seçilen personel ile faaliyet için hesaplanan azamî hibe miktarını içeren hibe sözleşmesi imzalanır. Personele yapılacak ödeme oranı için %70 ile %100 arasında bir aralık belirlenmesi gerekmektedir. Ödemenin hangi oranda yapılacağı yükseköğretim kurumu tarafından belirlenmeli, ilan edilmeli ve üniversitenin tüm personeli için aynı oran kullanılmalıdır. İlk ödemenin %100’den daha az bir oranda yapılmasına karar verildiği durumda: 3- Personel karşı kuruma gitmeden önce, ilk ödeme olarak, öngörülen toplam faaliyet süresi için hesaplanan güncelik ve mesafe hesaplayıcı aracılığı ile tespit edilen seyahat gideri toplamının, belirlenen orandaki kısmı ödenir. 4- İkinci taksit, faaliyet dönemi sonunda, personele verilen katılım sertifikası ve pasaport giriş/çıkış tarihlerinde yer alan kesin gerçekleşme süresi dikkate alınarak yapılır. 6. Hibe Desteği 6.1. Temel Bilgiler Personel hareketliliğinden faydalanan personele verilen hibe katkı niteliğinde olup; verilen hibe yurtdışında geçirilen döneme ilişkin masrafların tamamını karşılamaya yönelik değildir. Personele verilecek hibe miktarı konusunda, yükseköğretim kurumuna sunulan alternatifler üniversite ile personel arasında imzalanması gereken standart sözleşme metninde yer almaktadır. Hibe miktarı konusunda yapılacak uygulamanın, hedef kitleye duyurulması ve tüm personele aynı şekilde uygulanması gerekmektedir. 6.2. Gidilen Ülkelere Göre Günlük Hibe Miktarları Personel hareketliliğinden faydalanacak personele verilecek olan gündelik miktarı gidilen ülke ile birlikte gidilen süreye göre aşağıdaki tabloda belirtilen tutarlar dikkate alınarak hesaplanır. Tabloda gösterilen miktarlar Avro cinsindendir. Hayat pahalılığına göre ülke grupları Günlük hibe miktarları (Avro) 1. Grup Program Ülkeleri: Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç 162 € 2. Grup Program Ülkeleri: Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan 144 € 3. Grup Program Ülkeleri: Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Letonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye* 126 € *Yalnızca yurtdışındaki bir işletmeden ders vermek üzere davet edilen personel için kullanılmaktadır. 6.3. Hibe Hesaplamaları 6.3.1 Gündelik Hesaplamaları Personelin faaliyet süreleri ve hibeleri, faaliyet başlamadan önce tahminî olarak hesaplanır. Faaliyet sona erdikten sonra gerçekleşen kesin süreler ve hibeler tekrar hesaplanmalıdır. Personelin faaliyet süreleri kısmen veya tamamen hibelendirilir veya faaliyet tamamen hibesiz yani “sıfır hibeli” olarak gerçekleştirilebilir. Faaliyet süresinin kısmen hibelendirilmesi halinde, hibe verilecek süre personel hareketliliği için 2 gün’den kısa olamaz. 6.3.2 Seyahat Gideri Hesaplamaları Personel hareketliliği faaliyetinden faydalanan personeline ödenecek seyahat gideri miktarı “Mesafe Hesaplayıcı” kullanılarak hesap edilmelidir. Mesafe hesaplayıcısına aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilmektedir: http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm Mesafe hesaplayıcısı aracılığı ile personelin yerleşik olduğu yerden, faaliyet yerine kadar olan 2 nokta arasının km değeri tespit edilmeli ve aşağıdaki tablo kullanılarak seyahat hibesi hesaplanmalıdır. Mesafe hesaplayıcıda çıkan kilometrenin aşağıdaki tablodaki hibe karşılığı gidiş-dönüş rakamı olup, söz konusu miktar ikiyle çarpılmaz. Personelin aktarmalı olarak seyahat etmesi, yukarıda belirtilen mesafe hesaplaması ile varılan mesafeyi etkilemez. Elde edilen “km” değeri Hibe miktarı Yeşil Seyahat Hibesi 10 ila 99 KM arasında: 23 € 100-499 KM arasında: 180 € 210 € 500-1999 KM arasında:275 € 320 € 2000-2999 KM arasında:360 € 410 € 3000-3999 KM arasında:530 € 610 € 4000-7999 KM arasında:820 € 8000 KM veya daha fazla:1.500 € Yeşil Seyahat, seyahatin ana güzergahının otobüs, tren, araç paylaşımı gibi daha düşük karbonlu araçlarla yapılması halinde geçerlidir. Seyahat hibesi götürü usulü olarak verileceğinden, personelin seyahat giderini gösteren belgelerin dosyada saklanmasına gerek bulunmamaktadır. Bununla birlikte, yükseköğretim kurumu tarafından, seyahat günleri için hibe verilmesi kararlaştırıldıysa, gidiş-dönüş günlerini tespit etmek üzere, uçuş kartları, otobüs/tren biletleri/pasaport giriş çıkışları gibi seçeneklerden uygun olan belgeler saklanmalıdır. 7. Personele Yapılacak Ödeme Tutanakla kayıt altına alınan seçim listelerinin ve personel sözleşmelerinin birer kopyalarının proje hesabını tutan ve ödemeyi yapacak ilgili birimlere (strateji geliştirme, mâli işler, muhasebe birimi vb) ıslak imzalı olarak iletilmesi ve ödeme aşamasında, ödeme belgesinde yer alan yararlanıcı bilgileri ile hibe tutarının söz konusu listelerde yer alan bilgiler ile tutarlılığı kontrol edildikten sonra ödemenin yapılması gerekmektedir. Yükseköğretim kurumu mümkün olan durumlarda, Avrupa Birliği Komisyonu ilgili birimi tarafından ödenen hibelerin Merkeze ulaşması ve Merkez’in de yararlanıcı kuruma bu hibeyi aktarması şartı ile yararlanıcıya faaliyet dönemi başlamadan veya yurt dışına çıkmadan önce ödeme yapar. Hibe ödemeleri vergi kesintilerine tabi tutulmaksızın, Avro olarak yapılır. Faaliyetin gerçekleşmediği durumlarda yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz. 8. Ödemede Kesinti Yapılması Yükseköğretim kurumu tarafından belirlenen tarihe kadar belgelerini ofise teslim etmeyen personelin % 20 hibeleri ödenmez. Bu durumun personele hareketlilikten önce bildirilmesi gerekmektedir. 9. İkinci Kez Hibe Alınması Durumu AB Komisyonu ve Merkezin belirlediği ulusal öncelikler gereği, daha çok personelin faaliyetlerden faydalanabilmesi için, bir personelin aynı sözleşme dönemi içerisinde, bir kez personel ders verme, bir kez personel eğitim alma hareketliliğinden faydalanması öngörülmektedir. Ancak değişim potansiyelini değerlendirecek başvuru olmaması ve bunun belgelendirilmesi durumunda aynı personelin, aynı sözleşme dönemi içerisinde birden fazla kez aynı personel hareketliliği faaliyetine katılması mümkün olabilir. 10. Hibesiz (“0” Hibeli) Personel Olma Durumu Personel istediği takdirde hibe almaksızın faaliyete katılabilir. Faaliyetten hibesiz faydalanılabilmesi için de başvuru yapılması ve başvurunun diğer başvurularla beraber değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir. Hibesiz personelin farkı, personelin bütçe hesaplamalarına dahil edilmemesi ve kendisine ödeme yapılmamasıdır. Hibe alınmaması personelin seçim sürecine dahil olmamasına gerekçe değildir. 11. Vatandaşı Olunan Ülkeye Gidiş Türkiye’de geçici bir süreliğine ikamet eden katılımcı ülkelerden birinin vatandaşı olan bir personelin hareketlilik faaliyeti ile vatandaşı olduğu ülkeye gitmesi mümkündür; ancak değerlendirme sürecinde bu personele düşük öncelik verilir. 12. Elektronik Belge Kullanılması Personelden öncelikle orijinal ıslak imzalı belgeleri sunmaları istenir. Ancak ıslak imzalı belgelerin temin edilemediği durumlarda, gerçek olduğundan emin olunan belgeler ıslak imzalı olmadan da (fotokopi, pdf ve jpeg gibi elektronik formatlarda) kabul edilir. Ancak sözleşmeler ıslak imzalı olmalıdır. 13. Personel Ders Verme Hareketliliği için Düzenlenmesi Gereken Belgeler Merkez gerekli gördüğü takdirde hareketliliğe ilişkin aşağıda belirtilen belgeleri yükseköğretim kurumundan talep eder. · Kurumlar arası anlaşma · Personel ile yükseköğretim kurumu arasında imzalanan hibe sözleşmesi · Ders verme faaliyeti için personel hareketliliği anlaşması (taraflarca onaylı) · Katılım sertifikası · Hibenin ödendiğine dair belge (dekont veya eşdeğeri) · Seyahat edilen tarihleri gösteren belgeler (uçuş kartları, pasaport giriş-çıkışları gibi) · Personel nihai raporu: Hareketlilik Aracı kullanılarak ders verme hareketliliğinden faydalanan personelin çevirim içi AB anketini (EU Survey) doldurmaları istenir. ENGELLİ ÖĞRENCİLER VE ÜNİVERSİTE PERSONELİ İÇİN İLAVE HİBELER Erasmus programına katılan engelli yararlanıcılara aldıkları standart hibelerine ek olarak özel ihtiyaçlarına yardımcı olmak üzere ilave hibe verilebilmektedir. Engelli öğrenci ve personele fazla hibe verilebilmesi için Yararlanıcı yükseköğretim kurumu tarafından Merkez'den ilave hibe talebinde bulunulması gerekmektedir. İlave hibe talebi sözleşme dönemi içerisinde, 16 aylık projeler için 30 Haziran 2016, 24 aylık projeler için 28 Şubat 2017 tarihine kadar sürekli olarak yapılabilir. Başvuru formları Merkez’in internet sitesinde, 2015 dönemi Ana Eylem 1 sözleşme eklerinin yayımlandığı sayfada yayımlanmaktadır. Başvuru formuna engelliliğe ve düzeyine ilişkin bilgileri veren doktor raporu (3 aydan eski olmayacak şekilde) veya engellilik kartı fotokopisi eklenir. Forma ayrıca gidilecek yükseköğretim kurumunun misafir edeceği öğrenci/personelin engelli olduğundan haberdar olduğu bilgisi ve uygun donanıma sahip olduğuna ilişkin taahüdünü içeren belgeler eklenir. Talep edilen ilave hibe miktarları ve neden ihtiyaç duyulduğu formda istenildiği şekilde detaylıca gösterilmelidir. Başvurular öğrenci/personelin halen almakta bulunduğu diğer mali desteklerle ilgili bilgi vermek ve bunların yurt dışında geçirilecek bir hareketlilik dönemi için niçin yetersiz olduğunu açıklamak zorundadır. Yükseköğretim kurumları başvuru formlarının doğru ve tam olmasını sağlamakla görevlidir ve öğrenci/personelin ihtiyaçlarını karşılamak üzere gerekli düzenlemeler misafir olunan yükseköğretim kurumu tarafından yapılmalıdır. Merkez her bir başvuruyu özel olarak değerlendirir; ilave hibe verilip verilemeyeceğini, verilebilecekse uygun hibe miktarını kararlaştırır. Yararlanıcı’nın sözleşmesinde ilgili kalemde verilen ilave hibe tutarında artış yapılır. Engelli öğrenciye/personele verilebilecek azami ilave hibe miktarı öğrencinin/personelin faaliyet süresi için alacağı toplam hibe miktarını aşamaz. | |||||||||||||||
GİDEN PERSONEL
| |||||||||||||||
PERSONEL HAREKETLİLİĞİ ŞEMA- STAFF MOBİLİTY SCHEMA
|